Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

evikumiluna

tak to jde ;o)

"Pojistěte se proti škodám způsobeným na chodníku před vaším domem!"

Tak tento slogan hlásala minulý rok pojišťovna ČSOB ;o) Našla jsem to, když jsem se snažila dozvědět, která že to obec se takto obrnila proti nechtěnému odklízení sněhu. Slyšela jsem to dnes v rádiu a pěkně se u toho pobavila,.. To zas vynalézaví Čecháčci podniknou hon k trvalé invaliditě,... Jo a mimochodem, dokonce na tento podnět vznikly i "dopravní"?? značky ;o))

0/0
11.1.2010 23:11

vena65

Jojo,

je třeba našim "zodpovědným" vypsat v květnu účet.

0/0
11.1.2010 23:11

twigy

Hm...

A co takhle použít větu "nemáme na to peníze"  i při plnění jiné, zákonem dané povinnosti, kterou je placení daní.... Zřejmě "zákonem daná povinnost" má dvojí tvář... a to je to, co mě dokáže nasr..... ehm,....rozlobit...

0/0
11.1.2010 20:12

TATRA 613

pro autora

jen dodám:budu si chodníky uklízet,ale dejte dan z nemovitosti na původní úroven nebo si to odhazujte sami!že nejsou lidi. pošlete tam úředníky v neúředních hodinách.

0/0
11.1.2010 20:04

vena65

Re: pro autora

Kterou původní úroveň máte na mysli?

0/0
11.1.2010 23:04

Klara L

Žalostná úroveň

Tak jsem si přečetla první odstavec a hned zoufalství. Třeba hned věta o tom, jak  "obce mnohdy stíhají fyzické osoby - coby vlastníky jejich pozemků, pokud například pravidelně nekosí trávu, či jinak je neudržují tak, že jejich stav nevyhovuje podmínkám životního prostředí". Za prvé jak můžou obce stíhat vlastníky jejich pozemků? Pokud jsou to jejich pozemky, tak jsou vlastníky pozemků snad ty obce, ne? A dále, pokud toto pomineme (jakkoli je to nesrozumitelné), tak je snad stíhají za to, že pozemky neudržují ve stavy NEvyhovujícím podmínkám životního prostředí? A nakonec - co znamená vyhovující či nevyhovující p o d m í n k á m  životního prostředí? Prostě co slovo to perla a myšlenku v tom nalézti je nelehké, až to člověka odradí...

 

Nejsem typ, co hned vrtá do autora kvůli jednomu překlepu, ale tohle už je na úkor čtivosti.

0/0
11.1.2010 19:02

valerieq

Re: Žalostná úroveň

ale ony obecní úřady opravdu někdy stíhají majitele pozemku za to, že nemá posekáno včas - to znamená, že trávník vyroste, vykvete (včetně pampelišek a ostatních květin - "plevelů"), trávy se vysemení a je pohroma hotová. představte si, že máte tři sousedy - dva majjí anglické trávníky, třetí alergické dítě, sejdou se, uhodí na starostu obce a ten musí konat. co udělá? bububu, posekej zahradu! majitel pokosí, jenže usuší (nezlikviduje hned do plastových pytlů, jako angličtí trávníkáři) a nová pohroma je tady - alergik nemůže dýchat, semena se práší dál při obracení. ti tři vletí na starostu znova, ten opět udělá bububu, majitel seno zkupí. jenže ho nedal do stodoly, takže těm třem začne vadit neestetická kupa sena, případně alergik začne fňukat, že se to seno paří a vznikají tam spóry - vletí na starostu potřetí, už to musí do zastupitelstva a to udělí pokutu, aby se těch prudilů zbavilo.

to není na úkor čtivosti, to je fakt kocourkov v čechách.

0/0
11.1.2010 19:40

Bedra

Re: Žalostná úroveň

Díky za vysvětlení...snad to Klára pochopí...!

0/0
11.1.2010 21:24

Martin V

Re: Žalostná úroveň

Nepochopí, kdyby chtěla, tak pochopí už to kostrbaté.Rv

0/0
12.1.2010 7:19

Klara L

Re: Žalostná úroveň

Já neříkám, že to nepochopím, já jen říkám, že je to psáno stylisticky natolik nesrozumitelně, že to člověka odradí od čtení. Blogy by snad probůh měly mít nějakou jazykovou úroveň, je to konec konců svým způsobem literární dílo. Tenhle článek začíná spíš jak slohovka průměrně nadaného třeťáka.

0/0
12.1.2010 15:56

Bedra

Re: Žalostná úroveň

Už je ti teplo děvenko, je ti teplo má ubohá...?! 8-o

0/0
13.1.2010 14:24

trallfa

Teda co my jsme to za zparchantělelý národ.

To je pořád řečí, kdo to má uklidit, kdo to zaplatí, nejsou lidi, kdo má službu... Parkrát ročně deset minut házet sníh ještě nikoho nezabylo. Včera jsem byl házet dvakrát-dům mi nepatří, chodník taky ne, službu nemám... Prostě mi to vadilo.

0/0
11.1.2010 18:43

trallfa

Re: Teda co my jsme to za zparchantělelý národ.

nezabilo samozřejmě

0/0
11.1.2010 18:50

petratuc

Re: Teda co my jsme to za zparchantělelý národ.

Nezabilo? A co když je vám osmdesát, vlastníte domeček, jehož údržbu uvnitř ještě jakž.takž zvládáte, zahrádku už stěží a chodník, KTERÝ VÁM NAKONEC ANI NEPATŘÍ, už ne? To byste mluvil jinak.

0/0
11.1.2010 21:05

Martin V

Re: Teda co my jsme to za zparchantělelý národ.

Takové stát potřebujeR^

A hlavně se neptej, proč nejsou peníze:-)

0/0
11.1.2010 18:58

Klara L

Re: Teda co my jsme to za zparchantělelý národ.

Ono nejde (nešlo) ani tak o ten úklid, jako o tu odpovědnost za případné zranění. A taky vy si všichni pořád představujete jenom chodník před svým barákem, kde bydlíte. Tam se dá i logicky předpokládat, že to člověk je ochotný a schopný odklidit. Ale jde taky třeba o majitele činžáku, který bydlí v úplně jiném městě, nebo o firmy - majitele domů, ve kterých sídlí - to by museli všichni tito lidé třeba v šest ráno "naklusat" klidně i v neděli dejme tomu do úplně jiného města odklízet sníh? Nota bene na CIZÍM majetku, u kterého, když si tam chtějí složit fůru písku po dobu opravy fasády, musí žádat o povolení a platit zábor? To jo, asi celí nakřivo. Dobře, že se zákon změnil.

0/0
11.1.2010 19:06

petratuc

Re: Teda co my jsme to za zparchantělelý národ.

Přesně! Já nechci po nikom, aby mi uklízel můj byt, tak nikdo nemá právo chtít po mně,abych uklízela jeho chodník!

0/0
11.1.2010 21:06

petratuc

Re: Teda co my jsme to za zparchantělelý národ.

Přesně!

0/0
11.1.2010 21:07

petratuc

Re: Teda co my jsme to za zparchantělelý národ.

Sorry,poprvé se mi text neukázal,napsala jsem tedy z lenosti už jen první výraz ;-)

0/0
11.1.2010 21:08

Bedra

Re: Teda co my jsme to za zparchantělelý národ.

Máš mé "symfonie" jseš jako já. Autor článku.

0/0
11.1.2010 21:24

Klara L

Re: Teda co my jsme to za zparchantělelý národ.

Za "symfonie" děkuji, ale nejsem.

0/0
12.1.2010 15:58

Killingworth

Re: Teda co my jsme to za zparchantělelý národ.

Rozumim Vam.R^R^R^R^R^

0/0
11.1.2010 22:23

Akire

jo to když

platil starý zákon a chodníky uklízeli majitelé přilehlých nemovitostí tož tehdá musely být chodníky uklizené do cca 6h!! Jinak bubu a postih! Budeme-li volit jako obvykle  nově zvolení radní si nejdřívě nově vybaví kanceláře, koupí nová auta a nějaké plánování,nějací občané...pff

0/0
11.1.2010 18:40

alex hart

Re: jo to když

Co to blábolíte o plánování? Plánovali komunisti.

.

V našem státě se přeci nic neplánuje. To přeci automaticky vyřeší neviditelná ruka trhu.

0/0
11.1.2010 21:45

josefbad

vlastnici

Vlastnici se vzdycky museli starat o chodnik. Ale odpovedny za to byl vlastnik prilehle nemovitosti. Takze ten to radeji uklidil nez aby mel problemy. Takze se toho az zas tak moc nezmenilo.

0/0
11.1.2010 18:38

Humprey sir

přesně

:-)R^

0/0
11.1.2010 18:33

HankaUl

U nás v HK

jsem se dočetla, že město uzavírá s majiteli přilehlých objektů smlouvy o úklidu sněhu. Odměna činí celé 3 Kč za  metr, jedná-li se o metr čtverečný nebo běžný metr chodníku nebylo v tisku upřesněno. Není prý mezi občany zájem a ani se nedivím

0/0
11.1.2010 18:03

bedas78

Re: U nás v HK

Kolik metru ctverecnich dokazete odhazet za hodinu? Myslim, ze by to mohl byt pro leckoho slusny vydelek!

0/0
12.1.2010 2:14

Stará kára

Nejzajímavější je

jak laxně se primátoři a starostové (starostky) postavili k možnosti využít lidí s alternativním trestem veřejně prospěšných prací. Téměř nikdo z nich "neví", jak by tato lidi zaměstnal (musel by se starat). Přitom tento trest nejen může pomoci obcím, ale také šetří státní kasu (oproti base natvrdo). Ušetřená státní kasa může snáze pomáhat krajům a obcím. To geniální starostové a zejména primátoři (rádoby brzy premiéři) nechápou.

Obdobně se postavili k povinnosti udržovat chodníky: pojistili se (ne město, hlavně sebe, aby se ušetřili případných nepříjemností). Že z nás sedřené daně nebyly myšleny prioritně na pojistné, ale na služby pro nás, občany (a chodce - jsme jimi /tu více, tu méně/ všichni) je jim totálně jedno. Myslete na to při volbách (v Praze již jen za 3/4 roku).

0/0
11.1.2010 17:52

pralinka_rumova

Obecní volby

se blíží, takže nehleďte na oblbující řečičky radních, dívejte se, jak zvládají v praxi třeba chodníkovou povinnost;-)

V sobotu odpoledne v Praze na Václaváku a přilehlých ulicích - zoufalství. Kluziště, neposypáno, nebo naopak vysoká vrstva nijak neupraveného sněhu. Chudáci starší chodci, já, ač mladšího věku, jsem se bála, že do divadla celá nedojdu... 

0/0
11.1.2010 17:43

valerieq

Re: Obecní volby

v  praze se solit nesmí

0/0
11.1.2010 18:34

arenn

Re: Obecní volby

To, ze se nesmi solit povazuji za jeden z lepsich okamziku panu radnich..stale je ale spousty lidi, kteri nemaji praci a pobiraji davky, kteri by mohli ten snih alespon odklizet ..

0/0
11.1.2010 20:21

xmann

Re: Obecní volby

Ne každý nezaměstnaný může odklízet sníh.Bohužel znám nezaměstnané,kteří jsou nezaměstnaní třeba proto,že ze zdravotních důvodů nemohou sehnat odpovídající práci....

0/0
11.1.2010 21:12



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.